11; Svar från läsare

Hur menar du med St Lars? Har du varit inlagd där förut? Mår du väldigt psykiskt dåligt? Jag menar, har du haft mkt kontakt med psykiatrin innan, för känner du såhär så kanske det är dags att ta kontakt med dem annars? /Orolig bevakare
 

Ah, nu blir detta säkert ett långt inlägg för jag har tänkt göra den länge och detta kommer även svara på kommentaren ovan. Jag har inte varit inlagd på St Lars, men jag har varit där några gånger då jag mått dåligt och inte vetat var jag ska ta vägen. Dom är helt underbara och väldigt hjälpsamma. Du kan åka dit när som helst utan att ringa. Jag vill inte påstå att jag mår psykiskt dåligt, inte för tillfället. Vi har alla våra perioder, speciellt under mörkare tider som vintern. 
 
Jag har periodvis inte haft det lätt. Nu pratar jag inte om "vanliga" problem, utan lite mer allvarligare grejer som jag inte tänker ta upp här. Saker jag varit med om delar jag sällan med mig av, till någon.. inte ens mina närmsta vänner. Varför? Jo för jag är inte en sån som litar på folk, att dom håller tyst om grejer jag säger till dom. Haft "nära" vänner som snackat bakom ryggen på mig. Dessutom har jag väldigt svårt över huvudtaget att prata känslor. Jag är duktig på att förtränga och av den anledningen händer det att jag hamnar på psyket.. för allt bubblar liksom upp förr eller senare. 
 
Just nu snackar jag inte med någon. Känns inte som om någon skulle förstå eller ens orka lyssna längre. Skulle nog krävas en del innan jag över huvudtaget skulle öppna mig. Men jag känner mig själv, jag vet mycket väl vad depression är och när det blir för mycket och jag måste ta tag i det så det är absolut inget att vara orolig för. 
 
Har fått höra en hel del gånger om hur jag egentligen står ut med att modella med tanke på att jag varit mobbad i 6 år av er då.. som läste min blogg förut där jag skrev lite om det. Grejen är att det alltid kommer finnas haters, folk som försöker dra dig ner. ALLTID. Om jag så blev Victora's secret modell skulle folk spy galla över mig. Så varför bry sig om vad dom tycker? Jag har fått höra allt från att jag är för fet, till att min mun är för liten, min näsa för stor, mina händer för konstiga, för stora höfter.. att jag är ett freak bla bla bla. Ja, jag har nog hört allt.
 
Det gör mig inte ett dugg osäker på mig själv.. eller ens ledsen för den delen. Vad som hade gjort mig ledsen idag var om jag hade tagit åt mig av dom där idioterna och suttit här idag och inte ens gett modellandet en chans. Den enda som står ivägen för att jaga dina drömmar är dig själv, absolut ingen annan. 
 
Är du inte tillräckligt lång för att vara modell, SKIT I DET.
Är du inte tillräckligt smal, SKIT I DET.
Inte tillräckligt social, din näsa är krokig, din panna för lång, nacken för kort, fötterna för stora SKIT I DET!
 
Du är perfekt som du är, precis som du är! Och ingen ska komma och säga till dig att du måste ändra på ditt utseende eller vara någon du inte är. Till alla som mobbat mig, sagt fula saker till mig eller på något sätt försökt dra ner mig.. Ni är ingenting i mina ögon. Luft. Jag modellar för designers, jag har över 2ooo likes på min facebook sida och jag har inte ändrat mig ett dugg! Jag är precis den jag är och jag är fucking fabulous!
 
I will step on you on my way up
I'll fucking step on you on my way down
Haters call me bitch
Call me faggot call me Whitey
But I am something that you'll never be..
 


Foto: Josefine Jönsson
Latex: Abstinence latex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback